May 15, 2008

Harap Dato Najib Jawab segera video pendedahan tentera mendera rakan sendiri di ladang kelapa sawit



Sumber video ini dari keadilantv. Harap mereka yang terlibat memberi penjelasan mengenai penyiksaan yang dilakukan ke atas rakan tentera. Ya betul lah mereka tentera, tetapi berpada-pada lah. Kita manusia.

4 comments:

  1. Tentera atau polis?
    Anda pun tak tahu atau anda tahu?
    Hantar jer gambar ini kepada Panglima Latihan atau Bahagian Pengurusan Polis Bukit Aman. Bukan sadis "deraan" tu..tetapi buruk pelaksanaan. Tak teratur.

    Saya terteka-teka juga..siapa gerangan mereka...kelihatannya, ada sesuatu kesalahan yang termaktub, jika ditangkap...begitulah denda atau akibatnya... suatu latihan mental & fizikal sebenarnya..saya boleh terima jika untuk Anggota Pasukan Khas Tentera atau Polis. Memang gitu,..dan sukarela nak join untuk berkhidmat dalam pasukan elit.

    Tetapi saya setuju, bahawa penggunaan getah paip air untuk memukul, adalah suatu yang amat perit di terima,..amat vegetaif terutamanya semasa masih lagi diperingkat pertengahan tempoh latihan.

    Walaupun untuk Pasukan Khas Tentera dan Polis,..penggunaan teknik deraan begini adalah bersistematik.. Namun, yang tertera ini rasanya,..senior atau jurulatih (atau yang lebih buruk- pembantu jurulatih ) tidak melaksanakan tugas mereka dengan baik dan terrancang . apalagi terkawal..

    Pegawai Latihan dan Penyelia Latihan seharusnya dipersalahkan jika berlaku luka dalaman..

    nak share jer..

    ReplyDelete
  2. Pembetulan . vegetaif = negatif

    ReplyDelete
  3. Pembetulan... Sepatutnya dibaca begini = penggunaan teknik deraan begini adalah ..seharusnya.. bersistematik.

    ReplyDelete
  4. DERA ATAU LATIHAN BERAT. Saya nampak macam di pukul saja. Kalau latihan berat ia macam berlari atau pumping atau jalan itek.

    Tapi dalam TV3 press stament Ahli parlimen Pas Safudin nasotion minta kerajaan siasat. Sebab kes tentera mati di lokap baru ini kemungkinan kes buli rakan.

    Kes ini di bocor oleh tentera sendiri dan dia beri pada umum untuk rakyat bela mereka yang didera dalam tentera.

    ReplyDelete