May 23, 2008

Kerajaan BN kini tak menentu arah tuju

Selepas Mahadzir keluar UMNO keadaan dalam negara seolah-olah tidak menentu dan suasana politik yang penuh dengan perbagai kecaman dan andaian serta tuduh menuduh antara satu pihak dengan pihak yang lain. Bagi pihak kerajaan perbagai isu ditanggani sambil lewa dan tidak menjelaskan isu dengan jelas. BN tidak menjawap isu dengan baik apabila pembangkang membuat kritikan.

Dalam UMNO sendiri mereka gaduh sesama sendiri dengan perbagai tuduhan dan pendapat dan juga kecaman antara mereka. Banyak ahli UMNO menilai kepimpinan UMNO sebagai sebab utama kejatuhan banyak kerusi dalam PRU 12. Di kedah sendiri ramai yang keluar parti.

Manakala Musa hitam dan sharir samad menuduh mahadzir sebagai duri dan sebaliknya. Mukrikh pula memberi kata dua pada PM dan pemuda Jerlun pula sokong Mukrikh. Hishamudin pula nampak macam lembut pada Mukrikh. Khairi pula nampak diam saja. Rapidah pula kata UMNO macam tak boleh kritik. Nampaknya tak kesudahan politik dalaman UMNO.

Pembangkang sedang tunggu dan lihat. Apakah teori RAHMAN akan menjadi kenyataan. dimana PM terakhir ialah Najib atau N = New Goverment.

No comments:

Post a Comment