Sep 9, 2008

Gagal kawal negara : paklah perlu letak jawatan atau tukar kerajaan baru

Krisis demi krisis berlaku dalam BN dan ia bermula sejak piliharaya umum dan pilihanraya kecil Permatang Pauh. Bermula dengan kemenangan tipis dan ketidakcekapan mengurus ekonomi, urus parti dan komponen BN maka , kita lihat perbagai perkara telah berlaku.

Masyarakat cina mula menekan kepimpinan UMNO yang lemah akibat isu kecil yang diperbesarkan. Isu akan selesai apabila semua pihak bekerjasama dan tidak membuat kenyataan terbuka berbau perkauman.

Terbaru isu pijak gambar Khoo su koon oleh beberapa ahli UMNO. Manakala MCA dan Gerakan pula menekan pucuk pimpinan menuntut hak mereka dilaksanakan. Gerakan pula membuat keputusan putus hubungan dengan UMNO dan kemungkinan keluar BN???

Kekalahan BN di 5 buah negeri memberi gambaran BN dan paklah gagal mengawal keadaan politik negara dan ini menjejaskan ekonomi. Kini pelaburan asing semakin kurang , kemudian harga barang semakin naik.

Paklah tidak tegas dan lembik serta membuat keputusan yang tidak strategik dan hanya mendengar cakap orang lain. Ia tiada visi yang jelas. Ia membiarkan komponen BN menghentam beliau dan sudah tentu melemahkan partinya.

Paklah perlu mengadakan pemilihan segera UMNO seterusnya menukar prisiden atau PAKATAN RAKYAT AMBIL ALIH SECARA TERHORMAT KERAJAAN.

No comments:

Post a Comment