Sep 14, 2008

Mewujud persekitaran Takwa dan amal makruf adalah tugas Pemimpin politik

Pemimpin UMNO, PAS, PKR (melayu) perlu sama-sama mewujudkan persekitaran takwa dan mengajak pengikut masing-masing untuk meningkatkan amal makruf dan mendirikan sembahyang. Saya amat jarang samada di TV atau di akhbar untuk melihat ucapan atau membaca seruan dari pemimpin UMNO bagi mengajak pemimpin dan ahlinya khasnya dikalangan orang Islam untuk mendirikan SOLAT.

Kalau dikalangan pemimpin PAS, memang banyak mereka berceramah mengenai kewajipan mendirikan solat. Tapi bagaimana dengan UMNO dan PKR

Kita orang Islam semakin lalai dengan solat dan ini dapat anda perhatikan sewaktu masuk waktu solat khasnya menjelang senja, sibuk dengan urusan membeli dan menjual, melepak di bandar-bandar, dan perbagai masalah dan ragam anak muda di serata tempat di negara ini. Dimana peranan pemimpin UMNO dan pemimpin yang lain dalam mengalakan persekitaran takwa di dalam negara ini.

Jika UMNO gagal mereka harus serah kepimpinan kepada mereka yang layak. Jangan terlalu sibuk dengan kuasa, hingga mengabaikan tanggungjawap kepada Allah. Saya mahu ini dilakukan segera.



No comments:

Post a Comment